کارهایی که باید قبل از جراحی لاله گوش انجام دهیم

جراحی گوش

جراحی گوش که با نام اتوپلاستی نیز شناخته می‌شود، روشی برای ترمیم پارگی، شکافتگی یا کشیدگی لوب گوش است. اگر اخیراً گوشتان آسیب دیده یا می‌خواهید ظاهر گوش خود را بهبود ببخشید، جراحی لاله گوش ممکن است گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. عمل جراحی لاله گوش را می‌توان به دلایل زیبایی یا برای ترمیم آسیب‌های ناشی از تصادف، جراحت یا پوشیدن گوشواره‌های سنگین برای طولانی مدت نیز انجام داد. برای مشورت درباره‌ی جراحی ترمیم لاله گوش و گزینه‌های مالی آن، می‌توانید با متخصصین کلینیک ما تماس گرفته و برای اولین فرصت وقت مشاوره بگیرید.

در این مطلب درباره‌ی روش‌های ترمیم لاله گوش، نحوه‌ی آماده شدن برای جراحی و هر آن‌چه که باید برای دوران نقاهت انتظار داشته باشید خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی گوش شکسته

تکنیک جراحی در جراحی ترمیم لاله گوش

عمل جراحی لاله گوش

برای ترمیم لاله گوش، چندین تکنیک جراحی وجود دارد که میتوان از آن‌ها برای ترمیم لاله گوش کشیده‌شده یا پاره‌شده استفاده کرد. روش انتخاب شده به میزان آسیب گوش و ترجیح جراح شما بستگی دارد. یکی از روش‌های رایج شامل ایجاد یک برش کوچک در لاله گوش و برداشت هر گونه بافت آسیب‌دیده است.

در تکنیکی دیگر از پیوندهای پوستی برای ترمیم لاله گوش استفاده می‌شود. اگر آسیب به لاله گوش قابل‌توجه باشد یا اگر لاله گوش بیش از حد کشیده شده‌ باشد، ممکن است نیاز به بخیه هم باشد. صرف‌نظر از تکنیک مورد استفاده، هدف از جراحی بازسازی لاله گوش بازگرداندن شکل و ظاهر طبیعی لاله گوش است.

روند جراحی ترمیمی

هزینه جراحی لاله گوش

این روش با بی‌حسی موضعی لاله گوش شروع می‌شود. سپس برشی کوچک در لاله گوش ایجاد می‌شود که در ادامه و با احتیاط هرگونه بافت آسیب‌دیده از بین برده می‌شود. هنگامی‌که بافت آسیب‌دیده از لاله گوش برداشته و عمل ترمیم انجام شد، قسمت بریده شده را با استفاده از بخیه‌های ظریف می بندند. البته ممکن است در صورت لزوم از پیوند پوست برای ترمیم لاله گوش نیز استفاده کنند.

عمل جراحی پلاستیک لاله گوش معمولاً در حدود سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و در بیشتر مواقع به صورت سرپایی انجام می‌شود. بخیه‌ها بعد از حدود یک هفته کشیده می‌شوند و پس از چند هفته، بهبودی کامل حاصل می‌شود. به طور کلی، جراحی ترمیم لاله گوش عملی نسبتاً ساده و راحت با درصد موفقیت بالا است.

بیشتر بخوانید: جراحی ترمیم پرده گوش

آمادگی برای جراحی لاله گوش

جراحی پارگی لاله گوش

اگر می‌خواهید برای جراحی ترمیم لاله گوش آماده شوید باید کارهای زیر را انجام دهید.

یک جراح پلاستیک واجد شرایط را انتخاب کنید

انتخاب جراح پلاستیک ماهر و باتجربه برای انجام جراحی لاله گوش بسیار مهم است. به دنبال جراحی باشید که دارای تخصص موردنظر است و سابقه‌ی قابل اعتمادی در استفاده از این روش جراحی دارد.

هدف و انتظارات خود را مشخص کنید

قبل از انجام عمل، در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت کنید. هر سوالی که ذهنتان را مشغول کرده از پزشک بپرسید و خواسته‌های خود را واضح بیان کنید.

مصرف برخی داروها را متوقف کنید

برخی از داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون، می‌توانند خطر خون‌ریزی در حین جراحی را افزایش دهند. مهم است که پزشکتان را از داروهای مصرفی خود مطلع کنید و طبق دستور جراح خود، مصرف آن‌ها را متوقف کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و عوارض بعد از جراحی را افزایش دهد. ممکن است لازم باشد حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی لاله گوش، سیگار را ترک کنید.

دستورالعمل‌های قبل از جراحی را دنبال کنید

جراح شما دستورالعمل‌های خاصی را به شما ارائه می‌دهد که قبل از عمل باید رعایت کنید.

با انجام این راهنمایی‌ها می‌توانید برای جراحی لاله گوش خود آماده شوید و شانس نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز را افزایش دهید.

بهبودی پس از جراحی ترمیمی لاله گوش

جراحی لاله گوش در کودکان

روند بهبودی پس از جراحی لاله گوش به طور کلی سریع و بدون درد است. ممکن است برای چند روز مقداری تورم و کبودی را روی گوشتان داشته باشید اما این عوارض باید در عرض یک هفته از بین بروند. اکثر افراد می‌توانند در عرض چند روز پس از عمل به سرکار و فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازگردند. اگر از دستورالعمل‌های پس از عمل پزشک خود استفاده کنید خطر عفونت به حداقل می‌رسد و بهبودی حتمی و موفقیت‌آمیز خواهد بود.

این دستورالعمل‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • لاله گوش را تمیز و خشک نگه دارید.
  • هر نوع تلفنی را از گوش دور کنید.
  • از موادی که می‌تواند باعث تحریک گوش شود اجتناب کنید.
  • داروهای تجویز‌شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از گوشواره‌های سنگین استفاده نکنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام فعالیت‌های شدید که می تواند لاله گوش را تحت فشار قرار دهد تا حداقل یک هفته پس از عمل جراحی پرهیز کنید.

مرور کلی

در این مقاله سعی شده تا به شکلی جامع مسائل مربوط به جراحی لاله گوش مورد بررسی قرار گیرد. اگر در این رابطه نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کلینیک تماس گرفته و اولین وقت مشاوره‌‌ی خود را تنظیم کنید و همچنین می‌توانید از طریق بخش نظرات با متخصصین ما در ارتباط باشید.

دکتر آزاده ناصحی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی های سرو گردن در روزهای کاری در مطب خود آماده‌ی ویزیت کردن و ارائه‌ی مشاوره به شما زیباجویان گرامی است. همچنین همیشه می‌توانید در اینستاگرام سوالات خود را پرسیده و از ویدیوهای آموزشی مجموعه استفاده کنید.

 

منبع: denverfaceandbody

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *