جراحی زیبایی بینی کج

جراحی زیبایی بینی - دکتر آزاده ناصحی

جراحی بینی کج

جراحی بینی هم میتواند در جهت رفع نواقص ظاهری و هم در راستای رفع اختلالات ساختاری انجام شود. بر اساس علم زیبایی شناسی، بینی مهمترین عضو صورت است که در زیبایی نقش دارد به این دلیل که تنها عضو برجسته است و در مرکز صورت قرار دارد. در بعضی افراد بینی نسبت به محور طولی صورت جا به جا شده که به اصطلاح به آن کج بینی هم میگویند. این عارضه ممکن است مادر زادی باشد یا بر اثر حادثه ای مانند تصادف، ضربه، شکستگی و … به وجود آید، در موارد خفیف این عارضه فقط ظاهر بینی را عوض میکند و اجباری به عمل نیست ولی در صورت شدید بودن کجی بینی موجب اختلال در تنفس شده و باید عمل شود. در این مقاله از سایت دکتر آزاده ناصحی توضیحات جامع در مورد این عارضه و عمل جراحی آن گفته شده است، اگر شما هم از این مشکل رنج میبرید و قصد عمل کردن بینی خود را دارید با ما همراه باشید.

تفاوت انحراف بینی و کج بینی:

بینی دارای یک تیغه نازک به نام سپتوم است که در حالت عادی باید به صورت صاف بین دو سوراخ بینی قرار بگیرد. اگر این تیغه در جای خود قرار نداشته باشد فرد دچار انحراف بینی است که این عارضه هم مانند کج بینی میتواند مادر زادی و یا بر اثر ضربه و شکستگی باشد. تفاوتی که انحراف بینی با کج بینی دارد این است که امکان دارد انحراف بینی در ظاهر نشان داده نشود و ظاهر بینی معمولی باشد ولی فرد در تنفس دچار مشکل شود. از طرف دیگر کجی بینی میتواند بدون آسیب به تیغه بینی اتفاق بیوفتد. در صورتی که بینی شخصی کج باشد باید به جراح متخصص مراجعه کند تا پزشک تشخیص دهد عارضه بیمار انحراف بینی است یا کج بینی.

جراحی زیبایی بینی کج - دکتر آزاده ناصحی

علائم و عوارض بینی کج:

همانطور که پیش تر گفته شد بینی کج شاید علائمی در ظاهر نداشته باشد ولی اگر فردی علائم زیر را داشته باشد ممکن است علت آن انحراف بینی باشد:

  1. خر و پف کردن
  2. خشکی دهان در هنگام خواب
  3. سینوزیت
  4. سردرد
  5. مشکلات تنفسی

اقدامات قبل از عمل جراحی:

جراحی بینی کج یکی از پیچیده ترین جراحی های بینی است و بهتر است به صورت باز انجام شود که پزشک دید کامل به تیغه داشته باشد. به دلیل حساسیت بالای عمل رعایت نکات قبل و بعد جراحی بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت به وجود آمدن اختلال در هنگام یا قبل و بعد از جراحی، مشکلات جدی برای بیمار به وجود می آید که در ادامه بازگو میکنیم.

  1. اولین و مهمترین اقدام پیش از جراحی انتخاب جراح ماهر و انجام مشاوره قبل از عمل است.
  2. انجام آزمایشات پیش از عمل و آگاه کردن پزشک از نتیجه و همچنین سابقه بیماری یا مصرف دارویی خاص
  3. برای جلوگیری از خونریزی به صلاحدید پزشک مصرف دارو های رقیق کننده خون قطع شود.
  4. مصرف الکل و سیگار حداقل یک هفته قبل از عمل ممنوع است.
  5. بهتر است روز قبل از جراحی حمام کنید زیرا بعد از عمل بینی گچ گرفته میشود و امکان استحمام وجود ندارد.
  6. شب قبل از جراحی شام سبک میل کنید و حداقل 8 ساعت ناشتا باشید.
  7. در روز جراحی لباس راحت بپوشید، آقایان بدون ریش و سبیل و خانوم ها بدون آرایش و لاک باشند.
عمل زیبایی بینی کج

اقدامات پس از عمل جراحی:

همانطور که گفته شد عمل جراحی بینی کج و انحرافی بسیار حساس است و در صورت رعایت نکردن اقدامات پس از عمل جراحی امکان دوباره کج شدن بینی وجود دارد.

  1. ایجاد زاویه 35 تا 40 درجه در هنگام خواب با قرار دادن دو الی سه بالشت کوچک در زیر سر
  2. به پهلو نخوابیدن و غلت نزدن در خواب. برای جلوگیری از آن میتوانید چند بالشت در اطراف خود قرار دهید.
  3. خم نشدن و فشار آوردن به سر
  4. جلوگیری از ضربه خوردن یا ایجاد فشار روی بینی
  5. فشار وارد نکردن به بینی هنگام مسواک زدن

در ادامه نکاتی که باعث آسان و کوتاه شدن دوره نقاهت میشود آورده شده:

  1. صبور باشید. نتایج عمل جراحی بینی کج ممکن است زمان ببرد تا نشان داده شود.
  2. استفاده از اسپری محلول آب و نمک مخصوص شست و شوی بینی کمک میکند که بینی مرطوب باشد و پوسته نشود و همچنین از گرفتگی بینی جلوگیری میکند.
  3. جلوگیری از فین کردن. با اینکه بعد از جراحی بینی دچار گرفتگی میشود ولی بهتر است فین نکنید زیرا باعث پاره شدن مویرگ ها و خونریزی میشود.
  4. برای بهبود تورم، کبودی ها و یا سیاهی زیر چشم میتوانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

:هزینه جراحی بینی کج

عمل های جراحی وابسته به فاکتور های متفاوتی هستند از همین رو نمیتوان مبلغ دقیقی برای جراحی در نظر گرفت. معمولا هزینه جراحی بسته به تخصص پزشک، میزان سختی عمل، کلینیک یا بیمارستانی که عمل در آن انجام میشود تغییر میکند.

سخن پایانی:

همه ی ما به دنبال تقارن در صورت و زیبایی بی نهایت هستیم ولی نباید این را فراموش کرد که صورت همه انسان ها متقارن نیست و این امری طبیعی است. برای جراحی بینی انتخاب پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد. در مطب دکتر آزاده ناصحی شما میتوانید با مشاوره تخصصی بهترین راه و روش را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید.

دکتر آزاده ناصحی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی های سرو گردن در روزهای کاری در مطب خود آماده‌ی ویزیت کردن و ارائه‌ی مشاوره به شما زیباجویان گرامی است. همچنین همیشه می‌توانید در اینستاگرام سوالات خود را پرسیده و از ویدیوهای آموزشی مجموعه استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “جراحی زیبایی بینی کج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *