انواع جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش

انواع جراحی گوش

به طور کلی گوش از 3 بخش تشکیل شده: گوش داخلی، گوش میانی و گوش بیرونی که هر کدام از این بخش ها میتوانند برای اهداف درمانی یا زیبایی مورد عمل جراحی قرار بگیرند. اولین و مهمترین فاکتور برای داشتن یک جراحی رضایت بخش انتخاب جراح ماهر و حاذق است. برای اطلاع از انواع جراحی هایی که روی گوش نجام میشود در این مقاله از سایت دکتر آزاده ناصحی با ما همراه باشید.

جراحی درمانی گوش

هرگونه اختلال در گوش ممکن است به شنوایی آسیب بزند، این مسئله بسیار مهم است که کوچکترین نشانه ها جدی گرفته شود، حتی اگر آسیب جدی به نظر نمیرسد بهتر است به پزشک مراجعه کرد زیرا گوش عضو حساسی است و برای شنوایی کامل نیازمند سلامت آن هستیم.

  • بیماری منیر: اختلالی که موجب سرگیجه، وزوز گوش، احساس فشار و کاهش شنوایی میشود. علت این بیماری ناشناخته است و در صورت حاد نبودن علائم دکتر ابتدا درمان دارویی را پیش میگیرد، در صورت نتیجه بخش نبودن درمان دارویی جراحی انجام میپذیرد.
  • بیماری اتواسکلروز: این اختلال به بزرگ شدن غیر طبیعی استخوان گوش میانی که وظیفه انتقال صدا را دارد اطلاق میشود، که به مرور زمان باعث کاهش شنوایی میشود. بهترین درمان برای این بیماری جراحی و برداشتن استخوان است.
  • پارگی پرده گوش: پرده گوش به خاطر عوامل مختلفی ممکن است سوراخ یا پاره شود که برای درمان آن روش های مختلف جراحی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله جراحی ترمیم پرده گوش مراجعه کنید.
  • پیر گوشی: بر اثر بالا رفتن سن یا در معرض صدا های بلند بودن باعث بیماری پیر گوشی میشود که دکتر ابتدا استفاده از سمعک رو پیشنهاد میدهد ولی در مواردی برای بیمار کاشت حلزونی گوش انجام میدهد.
  • بیماری نوروم آکوستیک: این بیماری یک تومور خوش خیم است که باعث کم شنوایی میشود که بهترین راه درمان جراحی و برداشتن تومور است.
  • بیماری نشت مایع مغزی نخاعی: این عارضه بسیار خطرناک و ممکن است باعث مننژیت در بیمار شود و زمانی اتفاق می افتد که استخوان تگمن که گوش را از مغز جدا میکند نازک و یا فرسوده شده باشد. برای درمان این عارضه جراحی برای ترمیم این استخوان انجام میشود.
  • بروز آبسه: بر اثر بروز آبسه یا هماتوم مایعات درون گوش جمع میشود که خارج نشدن آن خطرناک است و باید با جراحی این مایعات تخلیه شوند.
  • بیماری گوش موج سوار: این بیماری سرعت آهسته ای دارد و معمولا در آب و هوای سرد اتفاق می افتد و باعث مسدود شدن کانال گوش میشود و با جراحی کانال پلاستی، کانال تنگ شده گوش را گشاد میکنند.
  • ترمیم فیستول: فیستول بر اثر پارگی بافت میان گوش داخلی و میانی بروز پیدا میکند که بر اثر فشار بیش از حد اتفاق می افتد و با جراحی قابل درمان است.
  • تورم عصب صورت: عصب صورت ممکن است بر اثر عفونت، التهاب، ضربه و … فشرده شود. با عمل جراحی میتوان این فشار را از روی عصب صورت برداشت.

جراحی زیبایی گوش

  • گوش بیرون زده: این عارضه به معنی هم تراز نبودن زاویه گوش و سر است که معمولا در کودکی با انجام عمل جراحی درمان میشود.
  • گوش شکسته: در صورت بروز حادثه و آسیب دیدن ظاهر بیرونی گوش میتوان با عمل جراحی ظاهر گوش را درمان کرد.
  • برجسته سازی گوش: معمولا کسانی که گوش هایشان به  طور غیر طبیعی کوچک است با این عمل جراحی به سایز دلخواه خود میرسند.
  • کاهش اندازه گوش: مناسب افرادی است که لاله گوش آنها بسیار بزرگ است.

در مواردی هم به صورت مادر زادی شکل ظاهری گوش متفاوت است مانند نداشتن لاله گوش، گوش های لوله ای یا علامت سوالی و یا وجود شکاف و تا خوردگی در لاله گوش، که خوشبختانه همه ی این موارد با عمل جراحی اتوپلاستی قابل درمان است.

هزینه جراحی گوش

به دلیل تنوع زیادی که در زمینه جراحی گوش چه درمانی و چه زیبایی وجود دارد نمیتوان هزینه ی یکسانی برای عمل های جراحی در نظر گرفت و بسته به نوع عمل، سابقه جراح، بیمارستان یا کلینیک این هزینه ها متفاوت است.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر بیماری ها با عمل های جراحی قابل درمان هستند. گوش نیز از این قاعده مستثنی نیست و عمل های جراحی متنوعی بر روی این عضو انجام میشود چه در جهت درمان بیرون و داخل آن و چه در جهت زیبایی ظاهری آن. همانطور که پیش تر گفته شد، انتخاب جراح کار بلد و ماهر مهمترین فاکتور برای یک عمل جراحی موفقیت آمیز است. دکتر آزاده ناصحی متخصص گوش و حلق و بینی، خدمات گوناگونی برای شما دوستان عزیز ارائه میدهند.

دکتر آزاده ناصحی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی های سرو گردن در روزهای کاری در مطب خود آماده‌ی ویزیت کردن و ارائه‌ی مشاوره به شما زیباجویان گرامی است. همچنین همیشه می‌توانید در اینستاگرام سوالات خود را پرسیده و از ویدیوهای آموزشی مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *