جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی

جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی - دکتر آزاده ناصحی

جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی

جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی ( rhinoplasty  ) امروزه جز پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. عمل جراحی بینی به سه فرم طبیعی؛ فانتزی و نیمه فانتزی انجام میگیرد. بینی نیمه فانتزی حالتی بین بینی فانتزی و طبیعی است. برای افرادی که علاقه به صافی بینی طبیعی ندارند و همچنین قوس بینی فانتزی را نمی‍پسندند جراحی بینی نیمه فانتزی مناسب ترین انتخاب است. همچنین در این نوع جراحی نوک بینی از عمل جراحی بینی طبیعی سربالاتر است و نسبت به عمل جراحی بینی فانتزی پل بینی کمتر باریک میشود. عمل جراحی بینی نیمه فانتزی برای افرادی که بینی استخوانی دارند یا بینی آنها نسبت به صورتشان بزرگتر است مناسب است و به این دلیل که در این جراحی زیبایی بینی از حد معمول کوچکتر میشود به افرادی که صورت بزرگ دارند و یا بینی گوشتی دارند (به دلیل داشتن پوست ضخیم) توصیه نمیشود. در این عمل جراحی زاویه بین نوک بینی و لب بالا حدودا ۹۵ تا ۱۰۰ درجه است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی یا همان رینوپلاستی توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر آزاده ناصحی بهترین جراح بینی تهران را دنبال کنید.

انواع روش های عمل جراحی بینی نیمه فانتزی

به طور کلی این عمل به دو روش باز و بسته انجام میشود که تفاوت آنها در محل ایجاد برش ها است.

روش باز: در این روش که معمولا الویت جراحان است برش روی تیفه ی میان سوراخ های بینی ایجاد شده و پوست بینی باز میشود. در این روش جراح تسلط کافی بر روی استخوان بینی دارد و احتمال نامتقارن بودن بینی کمتر است.

روش بسته: در این روش برش ها درون سوراخ های بینی ایجاد میشود و مناسب بیمارانی است که مشکل خاصی در قسمت نوک بینی ندارند. در این روش پزشک محدودیت دید دارد ولی به این دلیل که پوست آسیبی نمیبیند عوارض تورم و کبودی کمتر است و دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

اقدامات قبل از عمل زیبایی جراحی بینی

  • آزمایشات تجویز شده توسط پزشک متخصص را انجام داده شده و مطلع ساختن پزشک از مصرف دارویی خاص مانند آسپرین یا داشتن حساسیت دارویی و یا سابقه بیماری خاص.
  • حداقل دو هفته قبل از عمل مصرف داروهای رقیق کننده خون با مشورت پزشک قطع شود و همچنین مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف نشود.
  • ۲۴ ساعت قبل از عمل جراحی مایعات بیشتری نوشیده شود.
  • ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز شود.
  • نکات بهداشتی مانند استحمام شب قبل از عمل رعایت شود.
  • لازم است خانوم ها در روز عمل بدون آرایش و لاک و آقایان بدون ریش و سبیل باشند.
  • بهتر است روز عمل لباس دکمه دار پوشیده شود.

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی نیمه فانتزی

  • بعد از جراحی؛ بینی توسط پزشک گچ گرفته میشود که معمولا این گچ بعد از یک هفته برداشته میشود. لازم است در این یک هفته گچ خیس یا مرطوب نشود.
  • درد؛ تورم؛ کبودی؛ سرگیجه؛ ضعف و بی حالی و کاهش قدرت بویایی بعد از عمل عادی است و به مرور زمان از بین میرود. به منظور کاهش درد پزشک داروی مسکن تجویز میکند. کمپرس سرد برای بهبود ورم و کبودی بسیار مؤثر است.
  • نباید خودسر دارویی مصرف شود؛ نسخه ی تجویزشده توسط پزشک باید به طور منظم و تا انتهای دوره درمان مصرف شود. همچنین میتوان برای شست و شویی بینی از سرم های شست و شو استفاده کرد.
  • برای خوابیدن به صورت طاق باز از دو و یا سه بالشت استفاده شود که سر به عقب خم نشود و از خوابیدن به پهلو خودداری شود.
  • رژیم غذایی به شدت اهمیت دارد؛ نمک و ادویه های تند موجب تورم بیشتر بینی میشود. توصیه میشود بیشتر غذاهای آبکی مانند سوپ که نیاز به جویدن ندارد مصرف شود. همچنین آب کرفس تورم بینی را کاهش میدهد.
  • در روزهای اولیه پس از عمل جراحی از حرف زدن زیاد؛ خندیدن و فین کردن جلوگیری شود. برای مسواک زدن از مسواک نرم استفاده شود. در هنگام عطسه و سرفه دهان کاملا باز شود که فشار کمتری به بینی وارد شود.
  • از انجام فعالیت های سنگین؛ قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا محل های شلوغ خودداری شود. استفاده از هرگونه عینک طبی و آفتابی؛ استعمال دخانیات؛ استخر رفتن و شیرجه زدن حداقل به مدت ۲ماه ممنوع است.

عوارض عمل رینوپلاستی ( rhinoplasty )

هر عمل جراحی علاوه بر مزیت ها عوارضی نیز در پی دارد که انتخاب پزشک متبحر و همچنین رعایت کردن اقدامات لازم  قبل و پس از جراحی به طور چشمگیری این عوارض را کاهش میدهد.

این عوارض شامل نامتقارن بودن سوراخ های بینی؛ آسیب دیدن تیغه بینی؛ بی حسی پوست؛ خونریزی خفیف؛ گرفتگی مسیر تنفس؛ عفونت و … است.

هزینه عمل جراحی بینی نیمه فانتزی

فاکتور های تاثیر گذار بر روی این عمل جراحی بسیار متغییر است به همین دلیل هزینه ثابتی ندارد. فاکتور هایی مانند سابقه و تجربه پزشک متخصص؛ کلینیک یا بیمارستانی که عمل در آن انجام میشود؛ میزان تغییرات درخواستی بیمار؛ میزان سختی عمل و … در تعیین هزینه عمل جراحی دخیل هستند.

2 دیدگاه برای “جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی

  1. فاطمه شکیل میگوید:

    ممنون از مطالب خوبتون یک سوال دارم بعد از عمل تا چند وقت سفر با هواپیما نمی توانم برم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *